BIP SR Przeworsk

Zarządzenie z 3 sierpnia 2015 r.

Organem sądu rejonowego jest :

  • prezes sądu rejonowego

Redaktor:
Małgorzata Bielańska - Kierownik Oddziału Administracyjnego SO Przemyśl
tel. 016 676 13 51
sad@przemysl.so.gov.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Magdalena Telega-Malinowska - Starszy inspektor ds. biurowości SO Przemyśl
tel. 016 676 13 36

Wprowadzanie treści:
Przemysław Kisała - Administrator systemu informatycznego SO Przemyśl
tel. 016 676 13 55
p.kisala@przemysl.so.gov.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Mariusz Hodur - Informatyk SO Przemyśl
tel. 016 676 13 55
m.hodur@przemysl.so.gov.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Sąd Rejonowy w Przeworsku jest samodzielną jednostką organizacyjną sektora finansów publicznych (jednostką budżetową), nie posiadająca osobowości prawnej.

Działalność Sądu prowadzona jest według zasad określonych dla jednostek budżetowych z uwzględnieniem szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej i działalności inwestycyjnej sądów powszechnych zawartych w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości. Dysponentem środków budżetowych Sądu jest Dyrektor Sądu Okręgowego w Przemyslu.

Zadania realizowane przez Sąd w 2022 roku finansowane były z Budżetu Państwa w ramach części 15 oraz działu 755 - Wymiar sprawiedliwości i działu 753 - Obowiązkowe ubezpieczenia społeczne. Limit wydatków budżetowych ogółem wyniósł 8.019.374,00 zł i obejmował środki zaplanowane w natstępujących rozdziałach klasyfikacji budżetowej: 75502 - 7.505.475,00 zł, 75312 - 511.499,00 zł, 75595 - 2.400,00 zł.

Majątek Skarbu Państwa, w stosunku do którego uprawnienia właścicielskie wykonuje i którym dysponuje Sąd - obejmuje m. in. nieruchomości, majątek ruchomy, wartości niematerialne i prawne oraz środki obrotowe.

Plan wydatków zrealizowany został na kwotę 8.019.272,85 zł.

Stan majątku na dzień 31.12.2022 r.:

Wybrane składniki majątku 

Wartość (netto)

Grunty

 106.654,49   

Budynki, lokale i obiekty

  306.319,67   

Maszyny i urządzenia techniczne

420.372,08   

Wartości niematerialne i prawne

       0,00   

R a z e m :

833.346,24   

Sąd posiada w  trwałym zarządzie następujące grunty:

  • działka nr 3168 o powierzchni 0,1650 ha w obrębie nr 3  - przy ul. Lwowskiej 9, stanowiącą  nieruchomość zabudowaną  /siedziba Sądu/  w 14341/28174 części,
  • działka nr 3170/4 o powierzchni 0,1058 ha w obrębie nr 3 - przy ul. Stepkiewicza 2, stanowiąca nieruchomość zabudowaną  /siedziba Sądu - Wydział Ksiąg Wieczystych/ w 36167/88601 części, oraz działka 3170/7 o powierzchni 0,0151 ha w 1/6 części.

 Bazę lokalową Sądu stanowi budynek przy :

  • ul. Lwowskiej  9 w Przeworsku - łączna powierzchnia budynku wynosi  1 449,79 m 
  • ul. Stepkiewicza 2 w Przeworsku - łączna powierzchnia budynku wynosi  361,67 m2

 

Urządzenia ewidencyjne służą do rejestrowania czynności sądu, kontrolowania biegu spraw, sporządzania sprawozdań statystycznych oraz stanowią podstawę oznaczenia, układu i przechowywania akt.

 

Rejestry, ewidencje oraz wykazy prowadzone są w oparciu o: zarządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (D. Urz. Min. Spraw. Nr 5, poz. 22) oraz rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 lutego 2007 roku - Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. Nr 38, poz. 249).

 

Archiwa prowadzone są w oparciu o przepisy:

  • ustawa z  dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.06.97.673),
  • rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, poz. 1375),
  • rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 5 marca 2004r. w sprawie archiwizowania akt spraw sądowych  (Dz. U. Nr 46, poz. 443),
  • zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz. Ministerstwa Sprawiedliwości Nr 5, poz. 22),
  • rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 lutego 2007r. "Regulamin urzędowania sądów powszechnych". (Dz.U. z 2007r. nr 38 poz. 249),
  • zarządzenie Prezesa Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie z dnia 6 listopada 2007 roku Nr 68/07 w sprawie wprowadzenia Instrukcji Kancelaryjnej wraz z załącznikami.

 

Dane zawarte w rejestrach : repertoriach, wykazach, kontrolkach i innych urządzeniach ewidencyjnych udostępniane są uczestnikom postępowania oraz na żądanie uprawnionych osób.